fbpx

Πιστοποίηση εκπαιδευτών στο Moodle

24 Φεβρουαρίου 2020

390.00 €

24 Φεβρουαρίου 2020

390.00 €

Πιστοποίηση εκπαιδευτών στο Moodle

MECP είναι τα αρχικά για το Moodle Educator Certification Program, το ΝΕΟ επίσημο πρόγραμμα πιστοποίησης εκπαιδευτών στην χρήση των εργαλείων του Moodle σε 6 (με επέκταση σε 22) ψηφιακές δεξιότητες.

Το MEC αντικαθιστά το MCCC που είναι τα αρχικά για το Moodle Course Creator Certificate, το πρόγραμμα πιστοποίησης στη χρήση του συστήματος διαχείρισης μαθημάτων (CMS) Moodle στον σχεδιασμό, δημιουργία, διανομή και διαχείριση μαθημάτων.

Επισήμως, η διαφορά έγκειται στο ότι το Πρόγραμμα MEC απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εφαρμόσουν το Moodle για να αντιμετωπίσουν σαφώς προσδιορισμένα αιτήματα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής / μαθησιακής διαδικασίας. Αντίθετα το MCCC θεωρείται ότι απαιτούσε περισσότερες τεχνικές δεξιότητες και πιθανώς λιγότερες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις από το MEC.

 

Σε επίπεδο στόχων,  το MEC είναι πρόγραμμα εκπαίδευσης ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟ, εναρμονισμένο στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις ψηφιακές δεξιότητες των Εκπαιδευτών (DigCompEdu)  και τους Βασικούς Πυλώνες εκπαίδευσης της UNESCO, σε αντιδιαστολή με το MCCC που διέθετε ένα, ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟ, καλά οργανωμένο σύνολο αναμενομένων αποτελεσμάτων που αφορούσαν δεξιότητες στη χρήση εργαλείων του Moodle στον «πραγματικό κόσμο».

 

Φαίνεται ότι το MEC είναι ένα μοντέρνο πρόγραμμα εκπαίδευσης που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη  της ψηφιακής επάρκειας των εκπαιδευτών και χρησιμοποιεί το Moodle ως το όχημα για την επίτευξη των ικανοτήτων.  Πρακτικά, η διδακτική προσέγγιση  έχει αντίκτυπο στα Moodle εργαλεία που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη ενός μαθήματος. Στο πλαίσιο αυτό,  είναι εύλογο ότι μια εκπαιδευτική διαδικασία υψηλού επιπέδου απαιτεί και αντίστοιχη υψηλού επιπέδου αξιοποίηση των Moodle εργαλείων, αυτό είναι εκείνο το σημείο που θέτει εν αμφιβόλω την επίσημη διαπίστωση, ότι το MEC απαιτεί λιγότερες τεχνικές δεξιότητες απ’ ότι το MCCC.

 

Πέρα από τις θεωρητικές αναλύσεις, το πρόγραμμα MEC βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, πολλοί από τους Moodle Mentor Assessors συμμετείχαν στη διαδικασία που θα συμμετέχουν οι μελλοντικοί εκπαιδευόμενοι. Η κοινή μας διαπίστωση ήταν ότι, όντως, το πρόγραμμα MEC απαιτεί υψηλού επιπέδου δεξιότητες διαχείρισης των εργαλείων του Moodle, πιθανότατα και υψηλότερες των αντίστοιχων του MCCC!

Το νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης υποψηφίων WIDE MECP έχει δυο συνιστώσες. Η μία εξ αυτών αφορά την ανάπτυξης τεχνικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων διαχείρισης εργαλείων στο υψηλό εκείνο επίπεδο ικανοτήτων που απαιτεί το Ευρωπαϊκό πλαίσιο ή οι Βασικοί Πυλώνες Εκπαίδευσης. Η άλλη αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση Moodle έργων – Design Challenges που ικανοποιούν την επίτευξη καθορισμένων εκπαιδευτικών στόχων και αποδεικνύουν την κατοχή σε υψηλό επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων που παραγράφονται στα προηγούμενα πλαίσια. Οι ψηφιακές αυτές δεξιότητες είναι οι:

  • Στρατηγική αξιολόγησης
    Κατασκευή και αναθεώρηση των αξιολογήσεων με βάση τους μαθησιακούςστόχους και τις επιδόσεις των εκπαιδευομένων
  • Συνεργασία εκπαιδευομένων
    Ενθάρρυνση της δημιουργίας και της ανταλλαγής γνώσης μέσω τηςσυνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των ομοτίμων.
  • Εργαλεία διδασκαλίας
    Διερεύνηση νέων εργαλείων και στρατηγικών για την καθοδήγηση τωνεκπαιδευομένων προς την επίτευξη των μαθησιακών στόχων
  • Καθοδήγηση εκπαιδευμένων
    Καθοδήγηση των εκπαιδευμένων αξιοποιώντας τις επιδόσεις τους καιανταποκρινόμενοι στις ανάγκες τους
  • Ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι
    Εντοπισμός, σχεδιασμός, τροποποίηση και έγκυρος διαμοιρασμός ανοιχτούεκπαιδευτικού περιεχομένου για την υποστήριξη των μαθησιακών στόχων
  • Καθολική σχεδίαση
    Moodle

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης WIDE MECP είναι προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε εκπαιδευμένου

  • Παρέχει εκπαιδευτικό υλικό, σε διάφορες μορφές (κείμενο, βίντεο, σύνδεσμοι, scorms) και δίνει στον εκπαιδευόμενο τη δυνατότητα να «κινείται» μέσα σε αυτό ανάλογα με το πόσο κατέχει κάθε γνωστικό αντικείμενο
  • Παρέχει δυνατότητες αυτο-αξιολόγησης και αναστοχασμού για το βαθμό κατάκτησης των αναμενόμενων αποτελεσμάτων
  • Παρέχει ένα στέρεο σύστημα αξιολόγησης

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος WIDE MECP Οι εκπαιδευτές της WIDE Services διευκολύνουν τον εκπαιδευόμενο να σχεδιάσει τις 12 απαιτούμενες εργασίες (Design challenges) στο γνωστικό αντικείμενο που τον ενδιαφέρει και τον καθοδηγούμε να τις υλοποιήσει πλήρως στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο αξιολόγησης (mastery level).

 

Αν κρατήσουμε, για μια τελευταία εικόνα, τον παραλληλισμό Moodle=Όχημα και Πλαίσιο Ψηφιακών δεξιοτήτων = Ταξίδι, τότε ένας πιστοποιημένος Moodle Educator είναι ο άριστος οδηγός που θα οδηγεί με επιτυχία το όχημά του σε όλες τις διαδρομές του ταξιδιού!

MECP είναι τα αρχικά για το Moodle Educator Certification Program, το ΝΕΟ επίσημο πρόγραμμα πιστοποίησης εκπαιδευτών στην χρήση των εργαλείων του Moodle σε 6 (με επέκταση σε 22) ψηφιακές δεξιότητες.

Το MEC αντικαθιστά το MCCC που είναι τα αρχικά για το Moodle Course Creator Certificate, το πρόγραμμα πιστοποίησης στη χρήση του συστήματος διαχείρισης μαθημάτων (CMS) Moodle στον σχεδιασμό, δημιουργία, διανομή και διαχείριση μαθημάτων.

Επισήμως, η διαφορά έγκειται στο ότι το Πρόγραμμα MEC απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εφαρμόσουν το Moodle για να αντιμετωπίσουν σαφώς προσδιορισμένα αιτήματα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής / μαθησιακής διαδικασίας. Αντίθετα το MCCC θεωρείται ότι απαιτούσε περισσότερες τεχνικές δεξιότητες και πιθανώς λιγότερες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις από το MEC.

 

Σε επίπεδο στόχων,  το MEC είναι πρόγραμμα εκπαίδευσης ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟ, εναρμονισμένο στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις ψηφιακές δεξιότητες των Εκπαιδευτών (DigCompEdu)  και τους Βασικούς Πυλώνες εκπαίδευσης της UNESCO, σε αντιδιαστολή με το MCCC που διέθετε ένα, ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟ, καλά οργανωμένο σύνολο αναμενομένων αποτελεσμάτων που αφορούσαν δεξιότητες στη χρήση εργαλείων του Moodle στον «πραγματικό κόσμο».

 

Φαίνεται ότι το MEC είναι ένα μοντέρνο πρόγραμμα εκπαίδευσης που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη  της ψηφιακής επάρκειας των εκπαιδευτών και χρησιμοποιεί το Moodle ως το όχημα για την επίτευξη των ικανοτήτων.  Πρακτικά, η διδακτική προσέγγιση  έχει αντίκτυπο στα Moodle εργαλεία που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη ενός μαθήματος. Στο πλαίσιο αυτό,  είναι εύλογο ότι μια εκπαιδευτική διαδικασία υψηλού επιπέδου απαιτεί και αντίστοιχη υψηλού επιπέδου αξιοποίηση των Moodle εργαλείων, αυτό είναι εκείνο το σημείο που θέτει εν αμφιβόλω την επίσημη διαπίστωση, ότι το MEC απαιτεί λιγότερες τεχνικές δεξιότητες απ’ ότι το MCCC.

 

Πέρα από τις θεωρητικές αναλύσεις, το πρόγραμμα MEC βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, πολλοί από τους Moodle Mentor Assessors συμμετείχαν στη διαδικασία που θα συμμετέχουν οι μελλοντικοί εκπαιδευόμενοι. Η κοινή μας διαπίστωση ήταν ότι, όντως, το πρόγραμμα MEC απαιτεί υψηλού επιπέδου δεξιότητες διαχείρισης των εργαλείων του Moodle, πιθανότατα και υψηλότερες των αντίστοιχων του MCCC!

Το νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης υποψηφίων WIDE MECP έχει δυο συνιστώσες. Η μία εξ αυτών αφορά την ανάπτυξης τεχνικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων διαχείρισης εργαλείων στο υψηλό εκείνο επίπεδο ικανοτήτων που απαιτεί το Ευρωπαϊκό πλαίσιο ή οι Βασικοί Πυλώνες Εκπαίδευσης. Η άλλη αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση Moodle έργων – Design Challenges που ικανοποιούν την επίτευξη καθορισμένων εκπαιδευτικών στόχων και αποδεικνύουν την κατοχή σε υψηλό επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων που παραγράφονται στα προηγούμενα πλαίσια. Οι ψηφιακές αυτές δεξιότητες είναι οι:

  • Στρατηγική αξιολόγησης
    Κατασκευή και αναθεώρηση των αξιολογήσεων με βάση τους μαθησιακούςστόχους και τις επιδόσεις των εκπαιδευομένων
  • Συνεργασία εκπαιδευομένων
    Ενθάρρυνση της δημιουργίας και της ανταλλαγής γνώσης μέσω τηςσυνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των ομοτίμων.
  • Εργαλεία διδασκαλίας
    Διερεύνηση νέων εργαλείων και στρατηγικών για την καθοδήγηση τωνεκπαιδευομένων προς την επίτευξη των μαθησιακών στόχων
  • Καθοδήγηση εκπαιδευμένων
    Καθοδήγηση των εκπαιδευμένων αξιοποιώντας τις επιδόσεις τους καιανταποκρινόμενοι στις ανάγκες τους
  • Ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι
    Εντοπισμός, σχεδιασμός, τροποποίηση και έγκυρος διαμοιρασμός ανοιχτούεκπαιδευτικού περιεχομένου για την υποστήριξη των μαθησιακών στόχων
  • Καθολική σχεδίαση
    Moodle

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης WIDE MECP είναι προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε εκπαιδευμένου

  • Παρέχει εκπαιδευτικό υλικό, σε διάφορες μορφές (κείμενο, βίντεο, σύνδεσμοι, scorms) και δίνει στον εκπαιδευόμενο τη δυνατότητα να «κινείται» μέσα σε αυτό ανάλογα με το πόσο κατέχει κάθε γνωστικό αντικείμενο
  • Παρέχει δυνατότητες αυτο-αξιολόγησης και αναστοχασμού για το βαθμό κατάκτησης των αναμενόμενων αποτελεσμάτων
  • Παρέχει ένα στέρεο σύστημα αξιολόγησης

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος WIDE MECP Οι εκπαιδευτές της WIDE Services διευκολύνουν τον εκπαιδευόμενο να σχεδιάσει τις 12 απαιτούμενες εργασίες (Design challenges) στο γνωστικό αντικείμενο που τον ενδιαφέρει και τον καθοδηγούμε να τις υλοποιήσει πλήρως στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο αξιολόγησης (mastery level).

 

Αν κρατήσουμε, για μια τελευταία εικόνα, τον παραλληλισμό Moodle=Όχημα και Πλαίσιο Ψηφιακών δεξιοτήτων = Ταξίδι, τότε ένας πιστοποιημένος Moodle Educator είναι ο άριστος οδηγός που θα οδηγεί με επιτυχία το όχημά του σε όλες τις διαδρομές του ταξιδιού!

Σκοπός του προγράμματος WIDE MECP

Ο κύριος σκοπός του προγράμματος είναι να οδηγήσει τους εκπαιδευόμενους στην απόκτηση στου MECP με τον υψηλότερο δυνατό βαθμό. Δεύτερος και σημαντικότερος σκοπός είναι να διευκολύνει τους συμμετέχοντες να παράξουν το δικό τους εκπαιδευτικό περιεχόμενο κατάλληλο για την υποβολή των 12 Design Challenges. Έμμεσοι στόχοι του προγράμματος είναι η κατοχή των Moodle εργαλείων και των Πλαισίων δεξιοτήτων στον υψηλότερο δυνατό βαθμό.

Σκοπός του προγράμματος WIDE MECP

Ο κύριος σκοπός του προγράμματος είναι να οδηγήσει τους εκπαιδευόμενους στην απόκτηση του MECP με τον υψηλότερο δυνατό βαθμό. Δεύτερος και σημαντικότερος σκοπός είναι να διευκολύνει τους συμμετέχοντες να παράξουν το δικό τους εκπαιδευτικό περιεχόμενο κατάλληλο για την υποβολή των 12 Design Challenges.

Έμμεσοι στόχοι του προγράμματος είναι η κατοχή των Moodle εργαλείων και των Πλαισίων δεξιοτήτων στον υψηλότερο δυνατό βαθμό.

Σε ποιους απευθύνεται

Σε ποιους απευθύνεται

Το μάθημα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές που το Moodle  είναι, ή επιθυμούν να γίνει, μέρος της εκπαιδευτικής τους δραστηριότητας. Ενδεικτικά αναφέρουμε δασκάλους, καθηγητές δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτές στην άτυπη ή στη εταιρική εκπαίδευση. Επίσης απευθύνεται σε Δημιουργούς Moodle μαθημάτων που θέλουν να στοιχίσουν τις δημιουργίες τους σε στέρεες εκπαιδευτικές βάσεις καθώς και σε Στελέχη εταιρειών σε τμήματα learning & development.

Το μάθημα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές που το Moodle  είναι, ή επιθυμούν να γίνει, μέρος της εκπαιδευτικής τους δραστηριότητας. Ενδεικτικά αναφέρουμε δασκάλους, καθηγητές δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτές στην άτυπη ή στη εταιρική εκπαίδευση.

Επίσης απευθύνεται σε Δημιουργούς Moodle μαθημάτων που θέλουν να στοιχίσουν τις δημιουργίες τους σε στέρεες εκπαιδευτικές βάσεις καθώς και σε Στελέχη εταιρειών σε τμήματα learning & development.

Δομή του μαθήματος

Το πρόγραμμα εξελίσσεται σπειροειδώς σε 4 διακριτά επίπεδα. Καθένα από αυτά εμπεριέχει και εμπλουτίζει το προηγούμενο και είναι ταυτόχρονα προαπαιτούμενο του επομένου.

  • Πρώτο
  • Δεύτερο
  • Τρίτο
  • Τέταρτο

Το πρώτο- εισαγωγικό επίπεδο έχει ως σκοπό να εξοικειώσει τους εκπαιδευομένους στα εργαλεία του Moodle και να τους καταστήσει ικανούς να τα χρησιμοποιούν με ευχέρεια.

Το δεύτερο - προχωρημένο επίπεδο έχει ως σκοπό την εμβάθυνση στα εργαλεία του Moodle και να καταστήσει του εκπαιδευομένους ικανούς να αντιμετωπίσουν κάθε τεχνική δυσκολία ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία ή αναζητώντας υποστήριξη στα forum του μαθήματος ή της κοινότητας Moodle.

Το τρίτο - εκπαιδευτικό επίπεδο έχει ως σκοπό να εξοικειώσει τους εκπαιδευομένους με το «Παιδαγωγικό – κονστρουκτιβιστικό» υπόβαθρο του Moodle, τα πλαίσια δεξιοτήτων, ειδικά το ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών δεξιοτήτων και το πλαίσιο  MECP, καθώς και το εκπαιδευτικό εύρος και βάθος κάθε εργαλείου του Moodle.

Το τέταρτο – ολιστικό επίπεδο έχει ως σκοπό να διευκολύνει τους εκπαιδευομένους να συνθέσουν πρωτότυπες – ατομικές εργασίες με τις οποίες θα αποδεικνύουν την πλήρη εξειδίκευσή τους στους σκοπούς του προγράμματος MECP

  • Παρέχει όλη την απαιτούμενη πληροφόρηση χρησιμοποιώντας πηγές και δραστηριότητες του Moodle. Βασίζεται σε επίσημους πόρους εκπαίδευσης του Moodle
  • Παρέχει αναλυτικό λεξικό ορολογίας. Τα λήμματα του λεξικού εντάσσονται ως εκπαιδευτικοί πόροι στον κυρίως κορμό του μαθήματος
  • Παρέχει fora για την επικοινωνία, την ανταλλαγή απόψεων, την επίλυση αποριών, την αντιμετώπιση προβλημάτων και τη συνεργασία
  • Παρέχει δημοσκοπήσεις και που καταγράφουν και δημοσιοποιούν τις απόψεις των εκπαιδευομένων για την αξία ή την ευχρηστία των εργαλείων που παρατίθενται
  • Παρέχει μέσα αυτοαξιολόγησης που δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε εκπαιδευόμενο να αποτιμήσει τη μαθησιακή του πορεία και τον βαθμό κατάκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων
  • Παρέχει όλη την υποστήριξη για την παραγωγή των 12 Design challenges που απαιτούνται για την απόκτηση του πιστοποιητικού

Περιεχόμενα του μαθήματος

  • Εισαγωγή στη σελίδα ενός Moodle μαθήματος (Ταμπλό- Εικονίδια επεξεργασίας- Atto – Επιλογέας δραστηριοτήτων)
  • Εισαγωγή στη διαχείριση ενός Moodle μαθήματος ( Μορφοποίηση – Αντίγραφο ασφαλείας- Επαναφορά)
  • Moodle Πόροι (Ετικέτα- Σελίδα- Βιβλίο- URL -Αρχεία – Φάκελοι)
  • Moodle Δραστηριότητες Επικοινωνίας (Ομάδα συζητήσεων – Συζήτηση – Επιλογή – Ανάδραση – Συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων και ειδοποιήσεων)
  • Moodle Δραστηριότητες Αξιολόγησης (Κουίζ - Ανάθεση εργασίας – Διδακτική ενότητα - Εργαστήριο)
  • Moodle Δραστηριότητες Συνεργασίας (Γλωσσάρι- βάση δεδομένων – Wiki)
  • Μαθησιακά μονοπάτια ( Ολοκλήρωση δραστηριοτήτων και Περιορισμός πρόσβασης)
  • Διαχείριση χρηστών( Ομάδες – Ρυθμίσεις Αναφορών και Βαθμολογίου – Τοπικά ανατιθέμενοι ρόλοι)
  • Μπλοκς
  • Η έκδοση 3.6
  • Αξιολογήσεις – ανατροφοδοτήσεις
  • Περαιτέρω μελέτη
  • Προχωρημένη μελέτη στη σελίδα ενός Moodle μαθήματος (Μπλοκ επισκόπησης μαθημάτων – Προφίλ χρηστών – Ενσωμάτωση στον Atto)
  • Προχωρημένη μελέτη στη διαχείριση ενός Moodle μαθήματος (Boost theme – Font Awesome – Tagging – Εισαγωγή και Εκκαθάριση μαθήματος)
  • Προχωρημένη μελέτη στους Moodle Πόρους (Πολυμέσα -Φίλτρα – Αποθετήρια – Προσωπικά αρχεία – IMS CP)
  • Προχωρημένη μελέτη στις Δραστηριότητες Επικοινωνίας
  • Προχωρημένη μελέτη στις Δραστηριότητες Αξιολόγησης (Λειτουργίες ερωτήσεων – Ρουμπρίκες- SCORM CP – External tool)
  • Προχωρημένη μελέτη στις Δραστηριότητες Συνεργασίας
  • Προχωρημένη μελέτη στα Μαθησιακά μονοπάτια
  • Προχωρημένη μελέτη στις Διαχείριση χρηστών- Ομαδοποιήσεις – Learning Analytics – Υπερβάσεις δικαιωμάτων
  • Προχωρημένη μελέτη στα Μπλοκς (μπλοκ επαφών – γεγονότων)
  • Ιστορικό των εκδόσεων από Moodle5 έως 3.6
  • Αξιολογήσεις – ανατροφοδοτήσεις
  • Περαιτέρω μελέτη
  • Η φιλοσοφία και η παιδαγωγική προσέγγιση το Moodle
  • Αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Εκπαιδευτικές διαδικασίες και εργαλεία του Moodle
  • Εκπαίδευση βασισμένη σε πλαίσια ικανοτήτων (Ευρωπαϊκό - MECP)
  • Εκπαιδευτικό εύρος και βάθος των εργαλείων του Moodle
  • Αρχές εκπαιδευτικού σχεδιασμού ( Μέθοδος ADDIE)
Παραγωγή πρωτότυπων – ατομικών εργασιών στα ακόλουθα θέματα
  • Στρατηγική αξιολόγησης
    Κατασκευή και αναθεώρηση των αξιολογήσεων με βάση τους μαθησιακούς στόχους και τις επιδόσεις των εκπαιδευομένων
  • Συνεργασία εκπαιδευομένων
    Ενθάρρυνση της δημιουργίας και της ανταλλαγής γνώσης μέσω της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των ομοτίμων
  • Εργαλεία διδασκαλίας
    Ενθάρρυνση της δημιουργίας και της ανταλλαγής γνώσης μέσω της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των ομοτίμων
  • Καθοδήγηση εκπαιδευμένων
    Ενθάρρυνση της δημιουργίας και της ανταλλαγής γνώσης μέσω της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των ομοτίμων
  • Ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι
    Εντοπισμός, σχεδιασμός, τροποποίηση και έγκυρος διαμοιρασμός ανοιχτού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την υποστήριξη των μαθησιακών στόχων
  • Καθολική σχεδίαση
    Ανταπόκριση στις ποικίλες ανάγκες των εκπαιδευομένων και διασφάλιση της προσβασιμότητας σε εκπαιδευτικούς πόρους και δραστηριότητες στο Moodle

Δομή του μαθήματος

Το πρόγραμμα εξελίσσεται σπειροειδώς σε 4 διακριτά επίπεδα. Καθένα από αυτά εμπεριέχει και εμπλουτίζει το προηγούμενο και είναι ταυτόχρονα προαπαιτούμενο του επομένου.
  • Πρώτο
  • Δεύτερο
  • Τρίτο
  • Τέταρτο

Το πρώτο- εισαγωγικό επίπεδο έχει ως σκοπό να εξοικειώσει τους εκπαιδευομένους στα εργαλεία του Moodle και να τους καταστήσει ικανούς να τα χρησιμοποιούν με ευχέρεια.

Το δεύτερο - προχωρημένο επίπεδο έχει ως σκοπό την εμβάθυνση στα εργαλεία του Moodle και να καταστήσει του εκπαιδευομένους ικανούς να αντιμετωπίσουν κάθε τεχνική δυσκολία ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία ή αναζητώντας υποστήριξη στα forum του μαθήματος ή της κοινότητας Moodle.

Το τρίτο - εκπαιδευτικό επίπεδο έχει ως σκοπό να εξοικειώσει τους εκπαιδευομένους με το «Παιδαγωγικό – κονστρουκτιβιστικό» υπόβαθρο του Moodle, τα πλαίσια δεξιοτήτων, ειδικά το ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών δεξιοτήτων και το πλαίσιο  MECP, καθώς και το εκπαιδευτικό εύρος και βάθος κάθε εργαλείου του Moodle.

Το τέταρτο – ολιστικό επίπεδο έχει ως σκοπό να διευκολύνει τους εκπαιδευομένους να συνθέσουν πρωτότυπες – ατομικές εργασίες με τις οποίες θα αποδεικνύουν την πλήρη εξειδίκευσή τους στους σκοπούς του προγράμματος MECP

  • Παρέχει όλη την απαιτούμενη πληροφόρηση χρησιμοποιώντας πηγές και δραστηριότητες του Moodle. Βασίζεται σε επίσημους πόρους εκπαίδευσης του Moodle
  • Παρέχει αναλυτικό λεξικό ορολογίας. Τα λήμματα του λεξικού εντάσσονται ως εκπαιδευτικοί πόροι στον κυρίως κορμό του μαθήματος
  • Παρέχει fora για την επικοινωνία, την ανταλλαγή απόψεων, την επίλυση αποριών, την αντιμετώπιση προβλημάτων και τη συνεργασία
  • Παρέχει δημοσκοπήσεις και που καταγράφουν και δημοσιοποιούν τις απόψεις των εκπαιδευομένων για την αξία ή την ευχρηστία των εργαλείων που παρατίθενται
  • Παρέχει μέσα αυτοαξιολόγησης που δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε εκπαιδευόμενο να αποτιμήσει τη μαθησιακή του πορεία και τον βαθμό κατάκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων
  • Παρέχει όλη την υποστήριξη για την παραγωγή των 12 Design challenges που απαιτούνται για την απόκτηση του πιστοποιητικού

Περιεχόμενα του μαθήματος

  • Εισαγωγή στη σελίδα ενός Moodle μαθήματος (Ταμπλό- Εικονίδια επεξεργασίας- Atto – Επιλογέας δραστηριοτήτων)
  • Εισαγωγή στη διαχείριση ενός Moodle μαθήματος ( Μορφοποίηση – Αντίγραφο ασφαλείας- Επαναφορά)
  • Moodle Πόροι (Ετικέτα- Σελίδα- Βιβλίο- URL -Αρχεία – Φάκελοι)
  • Moodle Δραστηριότητες Επικοινωνίας (Ομάδα συζητήσεων – Συζήτηση – Επιλογή – Ανάδραση – Συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων και ειδοποιήσεων)
  • Moodle Δραστηριότητες Αξιολόγησης (Κουίζ - Ανάθεση εργασίας – Διδακτική ενότητα - Εργαστήριο)
  • Moodle Δραστηριότητες Συνεργασίας (Γλωσσάρι- βάση δεδομένων – Wiki)
  • Μαθησιακά μονοπάτια ( Ολοκλήρωση δραστηριοτήτων και Περιορισμός πρόσβασης)
  • Διαχείριση χρηστών( Ομάδες – Ρυθμίσεις Αναφορών και Βαθμολογίου – Τοπικά ανατιθέμενοι ρόλοι)
  • Μπλοκς
  • Η έκδοση 3.6
  • Αξιολογήσεις – ανατροφοδοτήσεις
  • Περαιτέρω μελέτη
  • Προχωρημένη μελέτη στη σελίδα ενός Moodle μαθήματος (Μπλοκ επισκόπησης μαθημάτων – Προφίλ χρηστών – Ενσωμάτωση στον Atto)
  • Προχωρημένη μελέτη στη διαχείριση ενός Moodle μαθήματος (Boost theme – Font Awesome – Tagging – Εισαγωγή και Εκκαθάριση μαθήματος)
  • Προχωρημένη μελέτη στους Moodle Πόρους (Πολυμέσα -Φίλτρα – Αποθετήρια – Προσωπικά αρχεία – IMS CP)
  • Προχωρημένη μελέτη στις Δραστηριότητες Επικοινωνίας
  • Προχωρημένη μελέτη στις Δραστηριότητες Αξιολόγησης (Λειτουργίες ερωτήσεων – Ρουμπρίκες- SCORM CP – External tool)
  • Προχωρημένη μελέτη στις Δραστηριότητες Συνεργασίας
  • Προχωρημένη μελέτη στα Μαθησιακά μονοπάτια
  • Προχωρημένη μελέτη στις Διαχείριση χρηστών- Ομαδοποιήσεις – Learning Analytics – Υπερβάσεις δικαιωμάτων
  • Προχωρημένη μελέτη στα Μπλοκς (μπλοκ επαφών – γεγονότων)
  • Ιστορικό των εκδόσεων από Moodle5 έως 3.6
  • Αξιολογήσεις – ανατροφοδοτήσεις
  • Περαιτέρω μελέτη
  • Η φιλοσοφία και η παιδαγωγική προσέγγιση το Moodle
  • Αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Εκπαιδευτικές διαδικασίες και εργαλεία του Moodle
  • Εκπαίδευση βασισμένη σε πλαίσια ικανοτήτων (Ευρωπαϊκό - MECP)
  • Εκπαιδευτικό εύρος και βάθος των εργαλείων του Moodle
  • Αρχές εκπαιδευτικού σχεδιασμού ( Μέθοδος ADDIE)
Παραγωγή πρωτότυπων – ατομικών εργασιών στα ακόλουθα θέματα
  • Στρατηγική αξιολόγησης
    Κατασκευή και αναθεώρηση των αξιολογήσεων με βάση τους μαθησιακούς στόχους και τις επιδόσεις των εκπαιδευομένων
  • Συνεργασία εκπαιδευομένων
    Ενθάρρυνση της δημιουργίας και της ανταλλαγής γνώσης μέσω της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των ομοτίμων
  • Εργαλεία διδασκαλίας
    Ενθάρρυνση της δημιουργίας και της ανταλλαγής γνώσης μέσω της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των ομοτίμων
  • Καθοδήγηση εκπαιδευμένων
    Ενθάρρυνση της δημιουργίας και της ανταλλαγής γνώσης μέσω της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των ομοτίμων
  • Ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι
    Εντοπισμός, σχεδιασμός, τροποποίηση και έγκυρος διαμοιρασμός ανοιχτού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την υποστήριξη των μαθησιακών στόχων
  • Καθολική σχεδίαση
    Ανταπόκριση στις ποικίλες ανάγκες των εκπαιδευομένων και διασφάλιση της προσβασιμότητας σε εκπαιδευτικούς πόρους και δραστηριότητες στο Moodle
Χρονοδιάγραμμα100%

Εκτιμώμενη ενασχόληση ανά εβδομάδα: 4 έως 6 ώρες.

  • Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο των μαθημάτων διατίθεται αυτήν τη στιγμή στα αγγλικά, με τα βίντεο να διαθέτουν ελληνικούς υπότιτλους. Επίπεδο γνώσης της αγγλικής σε επίπεδο B2 είναι επαρκής. Η επικοινωνία με τους facilitators και η υποβολή των εργασιών μπορεί να γίνει είτε στα ελληνικά, είτε στα αγγλικά.
  • Tο μάθημα είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προ-απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις από τους υποψηφίους
  • Δίνεται η δυνατότητα στου εκπαιδευομένους να «κινούνται γρήγορα» στα γνωστικά αντικείμενα που κατέχουν και να δίνουν περισσότερο χρόνο στα αντικείμενα που η αρχική γνώση και εμπειρία είναι περιορισμένη
Χρονοδιάγραμμα100%

Εκτιμώμενη ενασχόληση ανά εβδομάδα: 4 έως 6 ώρες.

  • Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο των μαθημάτων διατίθεται αυτήν τη στιγμή στα αγγλικά, με τα βίντεο να διαθέτουν ελληνικούς υπότιτλους. Επίπεδο γνώσης της αγγλικής σε επίπεδο B2 είναι επαρκής. Η επικοινωνία με τους facilitators και η υποβολή των εργασιών μπορεί να γίνει είτε στα ελληνικά, είτε στα αγγλικά.
  • Tο μάθημα είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προ-απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις από τους υποψηφίους
  • Δίνεται η δυνατότητα στου εκπαιδευομένους να «κινούνται γρήγορα» στα γνωστικά αντικείμενα που κατέχουν και να δίνουν περισσότερο χρόνο στα αντικείμενα που η αρχική γνώση και εμπειρία είναι περιορισμένη

Νέος κύκλος μαθημάτων

00 Μερες
00 ΩΡΕΣ
00 ΛΕΠΤΑ
00 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ
Timer Expired!

Νέος κύκλος μαθημάτων

00 Μερες
00 ΩΡΕΣ
00 ΛΕΠΤΑ
00 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ
Timer Expired!

(c) 2013-2019 WIDE Services. All rights reserved.
www.widetraining.gr is owned and managed by WIDE Services, a certified Moodle Partner from Greece & Cyprus.

  • Διεύθυνση:
    Λ. Ελ. Βενιζέλου 46-48 & Κανακίδη 1, Καλλιθέα, 17676 Αθήνα/Ελλάδα
  • Τηλέφωνο:
    +30 210 4223330
    +30 211 0121603
  • Email:
    info@wideservices.gr
  • URL:
    www.wideservices.gr
0